Dient men bij het polyesteren (met glasmatten en hars en verharder) ademhalingsbescherming te dragen?

Ik moet binnenkort 9m² polyester aanmaken aan mijn boot met glasmatten, hars en verharder. Is het gevaarlijk om de dampen in te ademen, en is het noodzakelijk om een masker te dragen? Welk soort masker zou dat moeten zijn en waar koop je zoiets? Wat kost het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet er iets van maar heb een vriend gebeld die zelf aan boten werkt en die heeft mij 2 linken doorgezonden die voor u zeer interessant kunnen zijn.
De eerste is volledig over het veilig werken met polyester.
De 2e is meer naar de praktische kant van de zaak.
Hopelijk heeft u er iets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé, bedankt voor de inspanningen! Het klinkt behoorlijk gevaarlijk allemaal zo te zien.