Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op baby.startpagina.nl

vreemd tel.nummer +88213200600

daya
17 Sep, 2013 11:18

mijn dochter heeft 3 weken gelen een beltegoed van 10 euro gekregen. dat was nu “op”. Gisteravond ging haar teleffon af met dit nummer in beeld. Mijn man wilde aannemen omdat het een vreemd nummer is 's avonds laat. Hij kreeg te horen dat er niet genoeg beltegoed was. Dat was vreemd. Wij zijn haar geschiedenis gaan bekijken. Wat blijkt: ze is diversemalen gebeld door: +88213200600. Dit nummer heeft haar enkele malen gebeld.

Ook heeft zij zelf (een soort broekzakgesprek waarschijnlijk??) naar dit nummer gebeld.

Ze is 8 en op de dag dat zij dat nummer gebeld zou hebben was ze met een vrienidnnetje aan het spelen en zat haar telefoon in het tasje dat ze altijd bij zich heeft.

Zij zegt naar waarheid dat zij zelf dit nummer niet heeft gebeld en ook dat de telefoon haar tas niet uit geweest is. En nee ze jokt er niet om want ze was hoogstverbaasd en geschrokken dat dit heeft plaatsgevonden.

Zijn jullie bekend met zo'n telefoonnummer/ situatie en is er iets dat je ertegen kan doen??

Bewerkt 19 Sep, 2013 16:36
mv J - I - L
17 Sep, 2013 11:21

vervelend zeg..

http://whereisitfrom.net/phone-number/88213200600

daya
17 Sep, 2013 11:28

Het is een oud probleem waar T-Mobile ook niets aan kan doen.

Landcode +88 wordt gebruikt door een satelliet van Eutelsat. De telefoontjes worden geleid via Italie. Eutelsat gebruikt niet alle nummers en biedt de resterende nummers aan. De telefoontjes zijn uit naam van EMSAT (een virtueel land) via de eerder genoemde satelliet en worden in verband gebracht met het aftroggelen van geld door torenhoge belkosten. Een gesprek van 1 minuut (vaak het starttarief bij mobiel bellen) kan hierdoor 3 euro of meer kosten."

Aldus een t-mobile medewerker

TNX Mv J-I-L!!!!!!

wat een gedonder zeg………….

Marieke72
17 Sep, 2013 11:30

Dat is niet best. Zo gaat je beltegoed wel heel erg snel op :(

Ze gokken waarschijnlijk erop dat er terug gebeld wordt en dat je aan hoge kosten zit. Tsja, dat kan een 8 jarige natuurlijk ook niet beseffen.

Twentsdruifje
17 Sep, 2013 11:31

wat je wel kunt proberen is het nummer te blokkeren en als ze hem wegstopt hem op toetsenbordblokkering te zetten (liefst automatisch) Dat voorkomt al een hoop ellende

¤¤~Aniet~¤¤
17 Sep, 2013 11:33

*als je gebeld word door dit nummer +88213200600 niet oppakken of terug bellen

als je dit doet kun je hele dure telefoonrekening krijgen zoveel delen met elkaar*

Dit las ik toevallig net op FB

daya

nee precies. ga vanmiddag ff naar de winkel voor meer info hierover……

daya

heb ik net ook op fb gezet :D

javi
17 Sep, 2013 11:36

Dat nummer belt hier regelmatig s'nachts :( Wij nemen dus ook niet op en hebben ook T-Mobile. Ooit eens met een slaperig hoofd opgenomen midden in de nacht, maar je hoort dan ook niks.

Twentsdruifje
17 Sep, 2013 11:37

ik heb ook T-mobile maar nergens last van tot nog toe